صفحه اصلی
English
روابط عمومي

روابط عمومي

مدير روابط عمومي

نام و نام خانوادگي : مجتبي مهدوي زفرقندي

مدرك تحصيلي: كارشناسي

رشته تحصيلي: حقوق قضايي

 
 

شرح وظايف و تشكيلات روابط عمومي

با بررسي تعاريف مربوط به روابط عمومي، مي توان گفت كه مهمترين وظيفه روابط عمومي،شناخت افكار عمومي و نفوذ در آن براي جلب رضايت افكار عمومي از سازمان است كه هم در درون سازمان و هم در بيرون از سازمان دنبال مي شود . بي ترديد،اين وظيفه ، در قالب مجموعه اي از فعاليتهاي ارتباطي صورت مي گيريد كه تحت عناوين نسبتاً ثابتي شامل ارتباط با رسانه ها و سازمانها، ارتباط مردمي، پژوهش،آموزش، برنامه ريزي، انتشارات،امور فرهنگي و نمايشگاهها، سنجش افكار و پشتيباني از آنها ياد مي شود .

 

شرح وظايف :

الف ) ارتباطات

ب ) امور فرهنگي و نمايشگاهها

ج ) انتشارات

د ) سنجش افكار

ه ) آموزش ، پژوهش و برنامه ريزي

 

الف ) ارتباطات

_سياستگذاري،برنامه ريزي و كاربرد شيوه ها و برنامه هاي مناسب براي انعكاس اهداف، سياستها، فعاليتها، برنامه ها، كاركردها و مواضع سازمان به مخاطبان، رسانه ها و جامعه .

_ گرد آوري، جمع بندي و تحليل نظرها و ديدگاههاي مردم،نخبگان و رسانه ها در زمينه فعاليتهاي سازمان و ارايه آن به مديريت .

_ تلاش براي تقويت هر چه بيشتر روحيه تفاهم بين كاركنان و مديران و هميت سازماني و زمينه سازي براي برقراري ارتباطات بين آنان .

_ اعلان مواضع سازمان .

_ عضويت و شركت در جلسه هاي مهم سازمان به منظور آگاهي از سياستها،خط مشي ها،برنامه ها و روند فعاليتها ونيز آگاهي از نتايج ساير نشستها و گردهم آيي ها و جلسه ها .

_ تدوين " تقويم جامع ارتباطات سازماني" در قالب ملاقاتها و بازديدهاي مسئولان سازمان با شخصيتهاي حقيقي و حقوقي،كاركنان و اقشار مختلف مردم با هدف تداوم و گسترش اصولي و تلطيف روابط و تنظيم افكار عمومي

_ تدارك تمهيدات و اقدامات لازم براي راهنمايي ارباب رجوع و تسهيل دسترسي به مراكز و مسئولان سازمان

_ برنامه ريزي و اطلاع رساني به مردم درباره عملكرد سازمان به انگيزه تنوير افكار عمومي

_ تدوين برنامه سالانه مصاحبه هاي مسئولان سازمان با مطبوعات متناسب با اولويتهاي سازماني و نيازهاي افكار عمومي

_ تهيه و تنظيم اطلاعات پايه اي از سازمان براي ارايه به مراجعان و ميهمانان سازمان به زبانهاي مختلف

_ ايجاد ارتباط احسن با مطبوعات،راديو،تلويزيون و خبرگزاري هاي رسمي جمهوري اسلامي و بهره برداري بهينه از آنها براي اطلاع رساني به مردم

 

ب) امور فرهنگي و نمايشگاهها

_ مشاركت در برگزاري سمينارها و گردهم آيي هاي تخصصي و عمومي درون سازماني

_ پوشش تبليغي ساختمانها و فضاهاي عمومي سازمان در تعظيم ايام و مناسبتهاي ويژه

_ تدوين و اجراي طرح جامع تبليغات براي فضاسازي فرهنگي، تبليغي در ساختمانها و محوطه ها

_ مديريت نمايشگاهها (سالانه ، دايمي و ...) در خارج و داخل سازمان با همكاري و مشاركت مراكز مربوط

_ طراحي و توليد هداياي تبليغاتي براي اهدا به مخاطبان (متناسب با سلايق و علايق قشرها)

_ تهيه ، تدوين و اجراي نظامنامه و تقويم مراسم داخل سازمان

_ راه اندازي و اداره موزه و اتاق افتخارات سازمان

_ ترتيب دادن برنامه‌هاي بازديد كاركنان از طرح‌هاي شاخص سازمان.

- توليد و سفارش ساخت آگهي‌هاي تلويزيوني (تيزر) و فيلم‌هاي مورد نياز براي تبليغ عملكرد و مستندسازي سازمان

- همكاري با فرهنگسراها به منظور توسعه فرهنگ سازمان با برگزاري جشنواره عكس، نقاشي و مقاله‌نويسي بين دانش‌آموزان درباره سازمان

 

ج) انتشارات

- تدوين كتب، جزوه‌ها و تهيه مواد انتشاراتي به منظور معرفي سازمان.

- گردآوري و نشر اطلاعات و اخبار و گزارش‌هاي مربوط به سياست‌ها، فعاليت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها با شيوه‌ها و قالب‌هاي موثر و مناسب.

- طراحي، تنظيم و تدوين نظامنامه اشتراك، تأمين و توزيع نشريات و مطبوعات برون‌سازماني و نظارت بر حسن اجراي آن.

- تدوين و انتشار خلاصه عملكرد سالانه سازمان براي ارايه به افكار عمومي

- گردآوري و توليد مجموعه‌هاي موردي و ادواري به صورت موضوعي در قلمروهاي موردنياز مديران و كاركنان سازمان با استفاده از منابع مختلف از جمله مطبوعات كشور و همكاري با ساير حوزه‌ها در انتشار اين موارد.

- انتشار نشريه داخلي و برون‌سازماني سازمان.

- نظارت بر نحوه انتشار نشريات در سازمان.

 

د)سنجش افكار

- تهيه گزارش‌هاي تحليلي ادواري ( هفتگي / ماهانه / فصلي / سالانه ) از افكار عمومي داخل و خارج از سازمان براي ارايه به مديريت

- نقد و بررسي و تحليل بازتاب فعاليت‌هاي سازمان در نظر اقشار مردم بويژه نخبگان، رسانه‌ها و دستگاه‌ها از يكسو و مديران و كاركنان از سوي ديگر و ارايه گزارش آن به مديريت

- سنجش افكار عمومي درون‌سازماني به منظور بازاريابي مسائل و ارايه راه‌كارهاي مناسب به مديريت.

- طراحي و اجراي نظام گردآوري پيشنهادهاي كاركنان به منظور ترغيب كاركنان به مشاركت هرچه موثرتر در بهبود جريان امور سازمان.

- تحليل محتواي مطبوعات به صورت ماهانه، فصلي و سالانه و ارايه نتايج آن به مديريت.

 

ه) آموزش، پژوهش و برنامه‌ريزي

- تهيه گزارش‌هاي عملكرد دوره‌اي از فعاليت‌هاي روابط‌عمومي

- نوآوري، خلاقيت و طراحي فعاليت‌هاي جديد در قلمرو وظايف روابط‌عمومي

- نظارت و ارزيابي فعاليت‌ها و اعمال نتايج حاصل در برنامه‌ها و فعاليت‌هاي آتي.

- تهيه و تدوين برنامه و بودجه سالانه.

- برنامه‌ريزي، برآورد و پيگيري براي دريافت اعتبارات مورد نياز روابط عمومي بر اساس برنامه عمل سالانه.

- طراحي و برنامه‌ريزي براي ارتقاي كليه اموري كه به رشد كمي و كيفي ارتباط و همدلي بين سازمان و مردم و دستگاه‌ها و مديران و كاركنان با يكديگر بيانجامد.

- شركت دادن كاركنان در دوره‌هاي آموزشي متناسب با فعاليت‌هاي آنان.

- برنامه‌ريزي و اجراي دوره‌هاي آموزشي كوتاه‌مدت و مقطع‌دار روابط‌عمومي

- برگزاري همايش آموزشي براي آشنايي كاركنان روابط‌عمومي با جديدترين دستاوردهاي علوم ارتباطات و روابط‌عمومي.

- سياستگزاري، هدايت و نظارت بر عملكرد واحدهاي تابعه روابط‌عمومي.

 
1394/07/06
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی - واحد اردستان میباشد.
Powered by DorsaPortal